Weegmomentje- WEIGHT FOR IT! door Jowan Polderdijk

Weight for it! Afslanken in Enschede

Weegmomentje.

Afgelopen maand is er een die ik zowel qua voeding als wel training graag vergeet. Blessure, bloedhitte, slecht slapen. Zo ongeveer alles wat goed moet lopen om gewicht kwijt te raken liep vol in het honderd. Ik had dan ook zeer teleurstellende resultaten verwacht, maar vreemd genoeg heb ik niets te klagen.

 

Gewicht               : 138,4 KG Dit was 136,6 KG. Er kwam dus 1,8KG bij L maar goed,

BMI                      :   39,2  PT Dit was   38,6  PT. Dus 0.6 PT meer, maar goed. Kan ik mee leven.

Lichaamsvet       :   31,4%    Dit was    32,6%     Toch 1,2 procent minder lichaamsvet?

Spiermassa         : 90,35 KG Dit was   87,50 KG Dus 2,85 KG extra spieren gekweekt.

Spierkwaliteit     :  52    MQ Dit was   54     MQ Maar dat dit e2 MQ minder is, is logisch.

Botmassa            :     4,6 KG  Dit was     4,5  KG Dus ook 100 gram botmassa extra.

Visceraal Vet      :    17   LV  Dit was    17    LV Dus gelijk gebleven.

Lichaamswater  :    52,4%   Dit was    45,9% Dus ergens hangt dat gewicht er ook nog ergens aan.

 

Al met al dus bijna drie kilo spiermassa in één maand weten te kweken en anderhalf Kilo lichaamsvet weten te verbranden. Van mij het zo iedere maand blijven gaan. 😉

 

Groetjes Jowan

Resultaten Juli

Resultaten Juli

 

Wil jij ook afvallen bij Powerteam!?  Kijk dan voor alle mogelijkheden op https://www.powerteam-tidu.nl

Fit WEIGHT FOR IT! door Jowan Polderdijk

Weight for it! Afslanken in Enschede

Fit

Afgelopen week was niet een van mijn beste weken.

Nu dat de training tegen grenzen aan ligt en ik net even iets meer van mijn lichaam vraag, was de kans op blessures dus ook groter geworden. Afgelopen donderdag kwam die spreekwoordelijke man met de hamer.

 

In de aanloop had ik al iedere dag net een beetje meer spierpijn in mijn benen dan de vorige dag dus ik had mijn tempo al wat na beneden gesteld, maar op de donderdag tijdens mijn intervaltraining op de universiteit, schoot tijdens het vijfde rondje rennen de kramp vol in mijn linker hamstring.

 

Ik bedacht mij nog om het er gewoon af te lopen en ging dus ondanks de initiële pijnscheut gewoon door. Just walk it off… Nah, het opvolgende rondje ging als Lucille Werner.. Ik liep wel, maar niet lekker zeg maar. Ik ben dus na de zesde ronde ook maar voorzichtig op mijn fiets gekropen en langzaam terug naar huis gefietst.

 

Even een paar dagen rust was waarschijnlijk zo slecht ook niet. Mijn voedingsinname maar iets aangepast voordat ik weer opzwel, alleen in het weekend iets meer dan normaal gegeten tijdens een barbecue met het hele gezin. Moet ook kunnen denk ik dan maar. Vandaag (zondag) denk ik dat ik m’n beenspieren maar een langzaam weer los ga maken met een goed stuk fietsen, kijken of het niet wat meer is geweest dan enkel de verzuring en kramp. Mocht dat allemaal goed gaan dan morgen weer gewoon full-pull er tegenaan. Want tja, van stil zitten is nog nooit iemand fit geworden.

 

Tot volgende week,

Groetjes Jowan

Fit

 

Wil jij ook afvallen bij Powerteam!?  Kijk dan voor alle mogelijkheden op https://www.powerteam-tidu.nl

 

 

 

GRENZEN WEIGHT FOR IT! door Jowan Polderdijk

Weight for it! Afslanken in Enschede

Grenzen

Afgelopen week was voor mij een week van tegen grenzen aanlopen en dan net dat stukje over de grens heen gaan. Nu ik de afgelopen maanden na iedere weging mijn dagelijkse training met kleine stapjes telkens iets zwaarder heb gemaakt, was het natuurlijk een kwestie van tijd voordat grenzen gevonden zouden worden.

 

Mijn haltertraining zit nu de afgelopen twee weken op een punt dat ik bij iedere oefening, de laatste vijf herhalingen van de 20 per set, ik de kracht echt uit mijn teennagels moet trekken om het rond te maken. Met interval training is het ook niet anders. De twintig rondes op de Sintelbaan, die samen goed zijn voor bijna 9 kilometer in totaal, zijn een stuk lastiger te volbrengen. Omdat ik nu een stuk van 300 meter aan één stuk door ren.  Dit, in plaats van er eerst 100 te rennen, dan 100 te lopen om vervolgens de laatste 100 er weer te rennen. Vanaf rondje 15 begint het in de liezen te trekken en lijken de bovenbenen te verzuren. En dan moet je nog een kwart!

 

Het uitbreiden van een training heeft geen zin wanneer je je training niet volbrengt. Dus is het vooral tussen m’n oortjes een zware training. Mezelf er geestelijk toe zetten,terwijl het lichaam aangeeft niet verder te willen. Dit is wat mij afgelopen week wel zwaar is gevallen. Gevoelsmatig bracht het mij namelijk terug naar mijn beginpunt in het G.J. van Heekpark.

 

Pijngrens

Daar zette ik mij er 2 jaar terug ook iedere week toe één rondje meer op de Ovaal te lopen dan de week er voor. Toen liep ik met 175KG op een paar afgesleten gympen ook door de pijngrens van de blaren, die knapten onder het gewicht. Net zo lang tot de inlegzooltjes rood en sompig waren van het bloed. Toen was het de angst die mij dreef. De nachten in bed waar ik ’s nacht in ademnood wakker schrok, omdat ik stikte. Letterlijk verpletterd werd onder mijn eigen gewicht. Dat beeld was dagelijkse realiteit. Dan drijft de angst om te sterven je over iedere grens.

 

De angst om te sterven die mij toen dreef, heb ik al een tijdje niet meer. Net als de lichamelijke beperkingen van destijds. Ik ben dan nog geen maatje 40, maar conditioneel gezien doe ik het momenteel beter dan menigeen. Dus wat dat betreft “hoeft het niet meer zo nodig”. De Florly trappen in Noorwegen roepen onverminderd hard, maar ik weet ook dat ik nu al op een punt ben dat ik er de top wel ga halen. Dus wat motiveert dan nog wanneer ik het conditioneel nu wel voor elkaar heb en het nooit geambieerd heb om in een maatje 38 te passen? Wanneer er van angst of dreiging geen sprake meer is en je eigenlijke doelen behaald…Waarom zou je jezelf dan nog dagelijks voorbij grenzen jagen?

 

Beter

Het antwoord hierop voor mij is:

Dat ik vandaag een stukje beter wil zijn dan dat ik gisteren was. Ik wil, al is het maar een héél klein beetje, vandaag een betere partner zijn dan dat ik gisteren was. Een betere vader dan dat ik gisteren was en een betere vriend dan dat ik gisteren was. En dit alles gaat mij nooit lukken door terug op de bank te kruipen en weer langzaam maar zeker dicht te slibben.

 

Tot volgende week!

Groetjes Jowan.

Partners

Partners

Wil jij ook afvallen bij Powerteam!?  Kijk dan voor alle mogelijkheden op http://www.Powerteam-tidu.nl

 

 

 

 

Vooruitgang WEIGHT FOR IT! door Jowan Polderdijk

Weight for it! Afslanken in Enschede

Vooruitgang

Afgelopen week met het weegmomentje eindelijk weer eens een vooruitgang waarmee ik best content mee ben. Een volle kilo zuiver lichaamsvet kwijt raken ondanks 2 weken van regel te zijn geweest, dan mag je niet klagen.

Afgelopen week evengoed wel mijn training weer een stukje opgekrikt en merk nu ook meteen dat ik er extra moeite voor moet gaan doen wil ik mijn training volbrengen. De halters die ik gebruik hebben er weer wat gewicht bij op gekregen waardoor ik nu met 2X 11.5KG train. Sit-ups zijn naar 3X40 opgeschroeft. Planking staat momenteel op de 2.5 minuten en ik ben begonnen met de eerste stappen naar inverted push-ups bij te doen. Hopen dat ik deze rond het eind van komende week op 3X 10 krijg.

Sprint

Voor wat cardio betreft heb ik om tijd-technische reden mijn dagelijkse wandeling voor afgelopen en komende week nog gewoon op 12 kilometer staan, maar mijn interval training is wel 3 levels up gegaan. Nog steeds 8KM in totaal (20 rondes dus iets meer) die ook alle 20 over de trappen van het Amfitheater gaan, maar in plaats van tussen de beide 100 meter sprint ook 100 meter looprust te pakken sprint ik nu 300 meter aan één stuk.

Ik heb afgelopen week op sommige momenten net niet iedere training helemaal volbracht puur omdat ik er de energie dan niet meer voor had, maar komende week gaat de mentaliteit weer terug op standje ‘do or die’. De volgende weging laat namelijk niet lang op zich wachten.

Tot volgende week maar weer,

Groetjes Jowan

Planking

Planking

Wil jij ook afvallen bij Powerteam!? Kijk dan voor alle mogelijkheden op https://www.powerteam-tidu.nl